Dieta

Dieta

W profilaktyce antymigrenowej dieta długo była uważana za rzecz mało istotną i drugoplanową. Jednak, w wyniku badań migrenologów angielskich oraz Centrum w Vichy, dietetyka antymigrenowa stała się dziedziną rozwijającą się szybko i budzącą zaintereso-wanie licznych specjalistów.

Dieta jest szczególnie istotna w przypadku migren alergicznych oraz migren z objawami trawiennymi. Dieta dla cierpiących na migreny z zaburzeniami trawiennymi

Była już o tym mowa, że u takich osób zaburzenia wątrobowe wiążą się ze złym rozpuszczaniem choleste-rolu w żółci i, w konsekwencji, z powstawaniem kamieni żółciowych. W takich przypadkach zalecana jest dieta z małą zawartością cholesterolu, za to bogata we włókna (błonnik), które wyłapują cholesterol w przewodzie pokarmowym, a jednocześnie obniżają dopływ kalorii.

Ilość spożywanego cholesterolu winna być ograni-czona do 300 mg dziennie (zamiast 600 mg zawartych w zwykłym pożywieniu). Trzeba ograniczyć spożycie wołowiny, baraniny, wieprzowiny i zastąpić je rybami (nawet bardzo tłusta ryba nie dostarcza organizmowi większej dawki cholesterolu). Tłuszcze zwierzęce należy zamienić na roślinne i wyeliminować z posiłków

tłuste sery, śmietanę, masło, lody – na rzecz chudego lub półtłustego mleka, chudych serów, odtłuszczonego bądź roślinnego masła. Poniżej znajdziecie Państwo wykaz głównych produktów spożywczych zawierają-cych cholesterol.

Osoby chore zarówno na migrenę jak i zaburzenia żółciowe powinny unikać pokarmów takich jak majo-nez, tłuste sosy, potrawy smażone. Pokarmy te wywołują nagły skurcz woreczka żółciowego i ewentualny napad migreny.

Leave a Reply

Sponsorowane WWW
Kategorie Blogu
Sponsorowane WWW